Åpen eller innadvendt (Heftet)

omdømmebygging for organisasjoner

Forfatter:

Kjersti Velsand (Oversetter) Ane Sjøbu (Oversetter)

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 351
Forlag: Gyldendal
Språk: Bokmål
Oversatt av: Velsand, Kjersti og Sjøbu, Ane
ISBN/EAN: 9788205483958
Kategori: Organisasjon og ledelse

Klikk & hent

Varen er klar for henting i butikk etter 2 timer.

Omtale Åpen eller innadvendt
Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?

Før 2004 ble ordet omdømme knapt nevnt i norske medier. I årene etter har omdømmebegrepet blitt noe som påvirker alle organisasjoner. Det finnes i dag en rekke omdømmerelaterte rangeringer i norsk nærings- og organisasjonsliv som bedriftene må forholde seg til.
Boken Åpen eller innadvendt ble raskt et referanseverk både for studenter og organisasjoner da den kom ut i 2009. Den andre utgaven er fullstendig gjennomarbeidet og oppdatert. Også denne utgaven tar utgangspunkt i hjørnesteinene i omdømmeforskningen, men det er gjort vesentlige endringer siden første utgave:
Oppdaterte eksempler og caser.
Viktig nytt fagstoff om offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR) og sosiale mediers påvirkning.
Et helt nytt kapittel om en ny og systemorientert måte å betrakte omdømme på.
Spørsmålet om hvorvidt organisasjoner bør ha en omdømmeansvarlig drøftes.

Boka egner seg godt for studenter innen kommunikasjon/PR og ledelse, og også for ledere og medarbeidere som jobber med kommunikasjon og omdømme i organisasjoner. Boka gir et solid faglig fundament for omdømmearbeidet.

Til toppen