Barns utvikling i barnehagealder (Heftet)

En utviklingspsykologisk innføring

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 184
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202478513
Kategori: Pedagogikk
Fag: Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning, Barnehagelærerutdanning, Pedagogikk og lærerutdanning, Akademisk, Psykologi og psykiatri, Akademisk, Helse- og sosialfag, Barns utvikling, lek og læring, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning, Barnehagelærerutdanning, Helse- og sosialfag, Akademisk, Spesialpedagogikk, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning, Barnehagelærerutdanning, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning, Sosial- og omsorgsfag, Akademisk, Helse- og sosialfag, Pedagogikk, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning
Nivå: Akademisk, Profesjonsmarkedet, Akademisk, Høgskole/universitet, Akademisk
Omtale: Barns utvikling i barnehagealder

Barns utvikling i barnehagealder gjør rede for endringer som skjer i barns liv og væremåte fra barnet unnfanges, gjennom barnehagealderen og fram til skolealder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Boka gir innblikk i barns typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barns utvikling er også diskutert.

Boka består av 9 kapitler med følgende tema:

tidlig utvikling biologisk betinget utvikling motorisk utvikling tidlig sosialt samspill lek og læring emosjoner og temperament tilknytning og selvoppfatning persepsjon og tenkning språk og kommunikasjon

Barns utvikling i barnehagealder henvender seg til ledelsen og personalet i barnehagene, barnehagelærerutdannere og barnehagelærerstudenter på både bachelor- og masternivå samt videreutdanning. Den er også aktuell for flere profesjonsutdanninger, både innen pedagogikk, spesialpedagogikk og sosial- og helsefag.

Til toppen