Innføring i samfunnskunnskap for journalister (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 192
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202440237
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk, Samfunnsfag
Nivå: Akademisk
Omtale: Innføring i samfunnskunnskap for journalister

Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.

Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.

Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.

Til toppen