Markedsføringsloven med kommentarer (Innbundet)

Serie: Gyldendals juridiske kommentarserie 

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Innbundet
Utgivelsesår: 2019
Antall sider: 587
Forlag: Gyldendal
Språk: Bokmål
Serie: Gyldendals juridiske kommentarserie
ISBN/EAN: 9788205506589
Kategori: Jus
Omtale Markedsføringsloven med kommentarer
Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser. Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig handelspraksis, herunder villedende og aggressiv markedsføring. Andre sentrale regler gjelder vern mot urimelig handelspraksis overfor barn og kontroll med urimelige avtalevilkår. I tillegg inneholder loven bestemmelser om næringsdrivendes opptreden overfor hverandre. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet.
Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i tredje utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.

Til toppen

Andre utgaver

Markedsføringsloven
Bokmål Ebok 2019
Bøker i serien