Markedsføringsrett i et nøtteskall (Heftet)

Serie: Nøtteskallserien 

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 251
Forlag: Gyldendal juridisk
Språk: Bokmål
Serie: Nøtteskallserien
ISBN/EAN: 9788205542938
Kategori: Jus
Omtale Markedsføringsrett i et nøtteskall
Boken gir en grunnleggende, rask og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven.

Denne oppdaterte utgaven tar opp mange nye dommer fra EU-domstolen og norske domstoler samt en rekke vedtak fra Markedsrådet - blant annet om markedsføring i sosiale medier. Den tar også opp flere av EUs vedtatte endringer i direktiver og forordninger som regulerer markedsføring og forbrukerbeskyttelse, blant annet de nye og skjerpede felleseuropeiske reglene om håndheving av forbrukervernlovgivning.

Til toppen

Andre utgaver

Bøker i serien