Markedsspråket (Heftet)

språk og idéutvikling i markedskommunikasjon

Forfatter:

, og

Forfatter: , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2018
Antall sider: 420
Forlag: Gyldendal
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788205500587
Kategori: Markedsføring og Økonomi og ledelse
Omtale Markedsspråket
Hvordan lager og skriver du god markedskommunikasjon?
Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm, og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis.

Til toppen

Flere bøker av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot: