Raketter og rebeller (Heftet)

strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om

Forfatter:

og

Vegard Aspelund (Illustratør) Oliver Riches (Illustratør) Petter Tangen (Illustratør) Joakim Grønli (Illustratør) Truong Vu Pham (Illustratør)

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Antall sider: 289
Illustratør: Aspelund, Vegard , Riches, Oliver , Tangen, Petter , Grønli, Joakim og Pham, Truong Vu
Forlag: Fagbokforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245033519
Kategori: Markedsføring
Omtale Raketter og rebeller
Raketter og rebeller er som undertittelen sier skrevet for "deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om". Siden 1. utgave kom ut i 2017 har behovet for å bygge merkevarer blitt stadig mer aktuelt. Digitale merkevaren bygges gjennom brukeropplevelsen, og det betyr at merkevaren påvirkes av alt fra forretningsmodell til feilmeldinger. Dermed må alle i organisasjonen ha like god forståelse for merkevaren og hvordan de kan være med å styrke den.




En sterk merkevare er mer lønnsom, gjør det lettere for virksomheten å rekruttere de flinkeste medarbeiderne og fører til at den verdsettes høyere.




Raketter og rebeller gir deg relevante metoder, modeller og en verktøykasse for merkevarebygging i vår tid. Ved å ta i bruk disse vil du:

Posisjoner merkevaren slik at den står tydelig frem på konkurransearenaen.

Skap en merkevarepersonlighet folk kan identi?sere seg med.

Gi folk gode grunner til å bli støttespillere som heier på merkevaren din.




Raketter og rebeller er en fagbok for deg som synes det er verdt å grave litt dypere for å sikte skikkelig høyt.




Monna Nordhagen er partner i Mars, et rådgivningsselskap og fagmiljø for merkevarestrategi. Hun er en mye brukt foredragsholder og kursleder både for kunder og andre som brenner for innovasjon, merkevare og entreprenørskap.




Kirsti Rogne er partner i rådgivningsselskapet Mars. Hun har jobbet nasjonalt og internasjonalt med merkevarer som markedssjef, rådgiver og tekstforfatter siden 2000.




«I Raketter og rebeller fant vi de verktøyene vi trengte for å forstå merkevaren i en kulturell, kommersiell og teknologisk sammenheng og kommunisere dette til både egne folk og byråer vi jobber med, på en tydelig og engasjerende måte.»

Malin Berge, Head of Nordic and Baltics, Mastercard




«Maxbo har en utpreget kjøpmannskultur, med en naturlig utålmodighet når det gjelder teori. Raketter og rebeller ga oss raskt et rammeverk for å stille de rette spørsmålene og jobbe frem gode svar.»

Eirik Grønli, markedsdirektør, Maxbo




«Vipps har ambisjon om å være Norges mest merkevaredrevne selskap. Sommeren 2017 ble ledergruppa sent på sommerferie med Raketter og rebeller. Derfra har vi bygget forretningsstrategien med merkevaren som utgangspunkt.»

Elisabeth Haug, nestleder, Vipps




«Vi har brukt verktøy i Raketter og rebeller for å diskutere oss frem til konkretisering av strategiske valg og hvilke praktiske konsekvenser de har for hva vi er, hvem vi er, hvilken rolle vi har i markedet og hva vi da må gjøre.»

Jarle Moe, markedsdirektør, Fremtind

Til toppen

Andre utgaver

Raketter og rebeller
Bokmål Heftet 2017
Raketter og rebeller
Bokmål Ebok 2017
Rockets and rebels
Engelsk Innbundet 2018

Flere bøker av Monna Nordhagen og Kirsti Rogne: