Antall sider: 56
Forlag: Publica Bok AS
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788282514927
Kategori: Noveller, lyrikk og drama
Omtale: Det usagte, bak ordene
Forfatteren tar leseren med på en reise, bakom usagte ord, lukkede rom, fasader og ufortalte historier - blandet med sårbarhet i menneskesinnet, svik og skuffelser. Liv og død. Tekstene ligger i all hovedsak innen den dramaturgiske sfæren, hvor forfatterens lange erfaring i helsevesenet, spesielt innen psykiatrien, skinner igjennom, og kommer til uttrykk. Forfatterens egen utvikling mht. sensivitet, empati og intuisjon gjør tekstene meget talende og innbyr til ettertanke.

Per Arne Reinstad (f. 1949) er oppvokst i Godfjord, Sortland kommune i Nordland. Han har skrevet siden ungdomsårene, og har hatt dikt publisert i aviser, tidsskrifter og i Nordnorsk Magasin. Han har det meste av sitt yrkesliv bodd i Oslo. Han er utdannet sykepleier med spesialutdanning psykiatri, vært lærer i den videregående skolen i helse - og sosialfag, og har fem år bak seg i Nordsjøen som medic (sykepleier) på oljeinstallasjonene. I dag er han pensjonist og har flyttet tilbake til Vesterålen hvor han utøver sin skrivekunst og har katteoppdrett som hobby. «Den usagte, bak ordene» er hans første diktsamling. Forfatteren tar leseren med på en reise, bakom usagte ord, lukkede rom og ufortale historier - blandet med sårbarhet i menneskesinnet, svik og skuffelser, liv og død
Tekstene ligger i hovedsak innen den dramaturgiske sfæren, hvor forfatterens lange erfaring i helsevesenet, spesielt innen psykiatrien, skinner igjennom og kommer til uttrykk. Forfatteren har benyttet seg av egne erfaringer, empati og innsikt for å lage talende tekster med rom for ettertanke og refleksjon.

Tittel: Det usagte, bak ordene
Forfatter: Per Arne Reinstad
ISBN: 9788282514927